Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megvan a Lufthansa első Airbus A320neója

Átvette szerdán első Airbus A320neo repülőgépét a Lufthansa, ezzel a német légitársaság lett az első, amelyik forgalomba állította a toulouse-i gyártó legújabb típusát.

Az Airbus közleménye szerint az új hajtóművekkel a neo 15 százalékkal kevesebb kerozinnal üzemel elődjéhez képest, emellett halkabb és környezetbarátabb is.

Airbus A320neo

Fotó: Airbus

A Lufthansa összesen 116 darab A320neo típuscsaládba tartozó gépet rendelt, amelyek a Lufthansa és a Swiss flottájába kerülnek, az üzlet értéke listaáron számolva 13,3 milliárd dollár volt.

A repülőgép első kereskedelmi repülése január 24-én lesz Frankfurt és Hamburg között.

(Forrás: MTI)

 

0 Tovább

Dubajba és Los Angelesbe Airbus A380-assal

Az Air France folytatja új útvonalak bevezetését az Airbus A380-as repülőgépével két új úticéllal: Dubai a 2011. december 5-én induló téli menetrend keretében és Los Angeles, ahová a járatok 2012. május 28-tól indulnak – derül ki a légitársaság közleményéből.

Az új A380-as repülőgép bevezetését a tokiói járat iránti kereslet szezonális csökkenése tette lehetővé. A 2011-12-es téli szezonban az Air France hat Airbus A380-as repülőgépet üzemeltet a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről a következő öt úticél irányába: New York-JFK, Johannesburg, Montreal, Washington és Dubai.

Az Air France napi rendszerességű Airbus A380-as szolgáltatást indít Los Angelesbe 2012. május 8-tól kezdődően, és így Los Angeles lesz a harmadik amerikai úticél, amit az Air France a nagyméretű repülőgéppel ér el New York és Washington után. Az Air France napi két járatot indít Párizsból. A járat a transzatlanti közös vállalkozás részét képezi, amit az Air France KLM, Alitalia és Delta közösen üzemeltet.

Az Air France A380-as repülőgépe 516 utast szállít egyszerre négy osztályon: kilenc utast a La Premiere (első)osztályon a fő fedélzeten, 80 utast Affaires (business) osztályon a felső fedélzeten, 38-at Premium Voyageur osztályon a felső fedélzeten és 389 utast a Voyageur (turista) osztályon, mely ülései a két fedélzet között oszlanak meg.

A repülőgép két fedélzetén hat bár található, valamint állítható világítás, ami hozzáigazodik az utazás különböző szakaszaihoz. A tónusok, színek és a “galéria” felfedező terület a nagy óceánjáró hajók relaxáló hangulatát idézik. Az A380-as a legmodernebb zajcsökkentő technológiával is rendelkezik, és így a kabinban nyugodt, csendes légkör várja az utasokat.

Az Air France 2009 novembere óta üzemelteti az A380-as repülőgépeket, amelyek egy Boeing 777-200 és egy Airbus A340-es együttes kapacitásával rendelkeznek, 20 százalékkal alacsonyabb üzemeltetési költség és széndioxid-kibocsátás mellett.

0 Tovább

Kínában is bemutatkozott az Airbus szuperjumbója

Kínában is bemutatkozott a legnagyobb utasszálító repülőgép, az Airbus A380. A gép hétfőn érkezett a Guangzhou Baiyun repülőtérre, teljesítve a szuperjumbo első kínai menetrend szerinti repülését – írja a CRI online.

A repülőgép Pekingből indulva, tíz órás repülés után, hajnali egykor érkezett meg célállomására 500 utassal a fedélzetén. Az utasok között volt Yao Ming kínai korárlabda-játékos és Wan Qinglianggal, Guangzhou polgármestere is.

„Igazán más országunk első A380-asával repülni. Különösen kényelmesnek éreztem, míg más gépeken elég szűkös a hely számomra." –mondta Yao Ming, a legnépszerűbb kínaisportoló, az amerikai Houston Rockets volt játékosa.

0 Tovább

110 Airbust rendelt egyszerre a Qantas

A Qantas ausztrál légitársaság 110 darab utasszállító repülőgépet vásárol az Airbustól, az európai gyártó csütörtöki közleménye szerint ez minden idők legnagyobb szabású megrendelése – írja a Hvg.hu.

A Qantas 32 darab hagyományos A320-as gépet és 78 darab továbbfejlesztett, A320neo típusú utasszállító repülőt rendelt. A listaár alapján a megrendelés értéke 9,5 milliárd dollár, a tapasztalatok szerint azonban az ilyen üzleteknél jelentős, akár 10 százalékot is meghaladó engedményt adnak a gyártók.

Az Airbus közleménye szerint az ausztrál légitársasággal csütörtökön aláírt szerződés a világ eddigi legnagyobb fix megrendelése. Az A320-ast eddig 7900 példányban rendelték meg az Airbustól, ebből 4790 gép már szolgálatba állt a világ több mint 330 légitársaságánál. 

Az A320neo az eredeti típus új hajtóművekkel és nagyobb szárnyvégi fülekkel, úgynevezett sharkletekkel ellátott változata, amely 2015-ben áll majd szolgálatba. Az újítások révén 15 százalékkal csökken az üzemanyag fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás.

0 Tovább

110 új gépet vásárol az Air France-KLM

Az Air France KLM igazgatótanácsa szeptember 15-i ülésén jóváhagyta 110 hosszú hatótávolságú repülőgép megrendelését.

Az Air France és a KLM első közös szélestörzsű repülőgép-megrendelése a jelenlegi 200 és 350 üléses repülőgépek cseréjét szolgálja – áll a légitársaság közleményében.

A most bejelentett megrendelés után a csoport 73 új generációs repülőgéppel rendelkezik majd 2024-re. Ezek közül 43 darab Airbus A350-900 és 30 darab Boeing 787-9 lesz. Az első Boeing 787-9 aKLM színeiben 2016-ban, az első Airbus A350-900 pedig az Air France-nál 2018-ban áll forgalomba.

A csoport várakozásai szerint az új repülőgépek 15 százalékkkal csökkentik az üzemanyag-felhasználást és jelentősen tovább csökkentik a károsanyagok és a zaj kibocsátását is.

 

0 Tovább
«
12

Repülni fogsz!

blogavatar

Akciós fapados és hagyományos repülőjegyek. Mikor és hogyan kell foglalni, hogy olcsó jegyhez jussunk.

Utolsó kommentek