Október 13-án az Air France Toulouse-ból Párizsba közlekedő menetrend szerinti járata fontos kísérletet hajtott végre. A társaság Airbus A321-es gépe a hagyományos kerozin és hidrogénezett elhasznált növényi olajból készült biokerozin használatával repült. A mérések azt mutatták, hogy a járat során keletkező káros kibocsátás értéke 54 grammnyi széndioxid volt egy utaskilométerre vetítve, ami fele a hagyományos járatoknál mért értéknek.

A felhasznált bioüzemanyag egy megújuló energiaforrás, ami nem rendelkezik a mezőgazdasági biomassza használatához kapcsolódó környezeti és társadalmi hatással: az elhasznált növényi olajból készült bioüzemanyag előállítása nem történik az élelmiszer-termelés kiszorításának kárára, és nem csökkenti a vízi erőforrásokat. Ezen típusú bio-üzemanyag használatát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM), a tervezeteket és műszaki szabványokat kibocsátó szabványügyi intézet is elismerte 2011 nyarán.

Az A321-es repülőgép meghajtását biztosító kerozint az Airbus szolgáltatta, és ez biztosította az üzemanyag megfelelő minőségét a Toulouse-ba való kiszállítástól a repülőgép feltöltéséig. A társaság közleménye szerint a repülés során a pilóták a légiforgalmi irányítással együttműködve a leginkább üzemanyag-hatékony eljárásokat alkalmazták.

Elektromos generátorok a földön

Villamos meghajtású generátorok alkalmazása ajánlott a repülőgép és a klímaberendezés áramellátására a kerozint égető belső égésű motorok helyett villamos meghajtású generátorokat használtak.

A földet érés utáni gurulást a két motor közül az egyik leállításával végezték, szemben a hagyományos gyakorlattal, ahol mindkét hajtóművet egyszerre használják a fékezéshez. Az egyetlen motorral történő fékezést alkalmazza naponta a Párizs-Charles de Gaulle és Rárizs-Orly repülőgépre leszálló összes repülőgép, hogy üzemanyagot takarítsanak meg.

Folyamatos emelkedés és süllyedés

Az emelkedés és ereszkedés szakaszokat folyamatosan hajtották végre, vagyis az emelkedés és ereszkedés során nem alkalmaznak vízszintes repülési szakaszokat, ami a zaj- és a károsanyag-kibocsátás növekedésével járna.

Optimalizálták a repülőgép pályagörbéjét, hogy a lehető legrövidebb repülési útvonalat járja be a repülőgép a leginkább gazdaságos utazási magasságon. Az optimális utazási magasság és sebesség folyamatos keresése üzemanyag-megtakarítást eredményez, és a járaton ennek köszönhetően 10 százaléknyi üzemanyagot sikerült megtakarítani.

Tömegcsökkentés a fedélzeten

A repülőgép tömegének csökkentése elsőrendű fontosságú feladat, ugyanis egy kilogramm tömegcsökkentés 80 tonna széndioxid megtakarítást jelent évente.

A Toulouse-Párizs járaton alkalmazott repülőgépet új ülésekkel szerelték fel, amelyek könnyebbek és kényelmesebbek is, mint a társaság összes többi rövidtávú járatának ülései. A hagyományos székeknél 40 százalékkal könnyebb székek a kényelem és környezetbarát jelleg ötvözetei. A nagyobb lábtér biztosítása mellett az ülések 1700 tonna repülőgép-üzemanyag megtakarítását eredményeznek évente.

Az ülések mellett az összes belső berendezést megvizsgálták, beleértve a felszolgáló berendezéseket (tartályok, kocsik, tárolás), és ezek tömegét átlagosan 15 százalékkal csökkentették.