Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Dubajba és Los Angelesbe Airbus A380-assal

Az Air France folytatja új útvonalak bevezetését az Airbus A380-as repülőgépével két új úticéllal: Dubai a 2011. december 5-én induló téli menetrend keretében és Los Angeles, ahová a járatok 2012. május 28-tól indulnak – derül ki a légitársaság közleményéből.

Az új A380-as repülőgép bevezetését a tokiói járat iránti kereslet szezonális csökkenése tette lehetővé. A 2011-12-es téli szezonban az Air France hat Airbus A380-as repülőgépet üzemeltet a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről a következő öt úticél irányába: New York-JFK, Johannesburg, Montreal, Washington és Dubai.

Az Air France napi rendszerességű Airbus A380-as szolgáltatást indít Los Angelesbe 2012. május 8-tól kezdődően, és így Los Angeles lesz a harmadik amerikai úticél, amit az Air France a nagyméretű repülőgéppel ér el New York és Washington után. Az Air France napi két járatot indít Párizsból. A járat a transzatlanti közös vállalkozás részét képezi, amit az Air France KLM, Alitalia és Delta közösen üzemeltet.

Az Air France A380-as repülőgépe 516 utast szállít egyszerre négy osztályon: kilenc utast a La Premiere (első)osztályon a fő fedélzeten, 80 utast Affaires (business) osztályon a felső fedélzeten, 38-at Premium Voyageur osztályon a felső fedélzeten és 389 utast a Voyageur (turista) osztályon, mely ülései a két fedélzet között oszlanak meg.

A repülőgép két fedélzetén hat bár található, valamint állítható világítás, ami hozzáigazodik az utazás különböző szakaszaihoz. A tónusok, színek és a “galéria” felfedező terület a nagy óceánjáró hajók relaxáló hangulatát idézik. Az A380-as a legmodernebb zajcsökkentő technológiával is rendelkezik, és így a kabinban nyugodt, csendes légkör várja az utasokat.

Az Air France 2009 novembere óta üzemelteti az A380-as repülőgépeket, amelyek egy Boeing 777-200 és egy Airbus A340-es együttes kapacitásával rendelkeznek, 20 százalékkal alacsonyabb üzemeltetési költség és széndioxid-kibocsátás mellett.

0 Tovább

Portugália 50 ezer forint alatt

Menekülni kell ebből a rohadt hidegből, amíg lehet, ezért hirtelen felindulásból megnéztem, mennyibe kerül egy jegy december elejére Portugáliába. Az van, hogy 50 ezer forint alatt négy légitársaság lisszaboni járatára is találtam jegyeket. A legolcsóbb megoldást müncheni és zürichi átszállással találtam 47 675 forintért a Lufthansánál. A Swiss és az Air France-KLM páros egy egy járatára is van jegy 50 ezer forint alatt, úgyhogy érdemes mostanában foglalni. Van egy jó videó is hozzá. 

0 Tovább

Sütőolajjal repül az Air France

Október 13-án az Air France Toulouse-ból Párizsba közlekedő menetrend szerinti járata fontos kísérletet hajtott végre. A társaság Airbus A321-es gépe a hagyományos kerozin és hidrogénezett elhasznált növényi olajból készült biokerozin használatával repült. A mérések azt mutatták, hogy a járat során keletkező káros kibocsátás értéke 54 grammnyi széndioxid volt egy utaskilométerre vetítve, ami fele a hagyományos járatoknál mért értéknek.

A felhasznált bioüzemanyag egy megújuló energiaforrás, ami nem rendelkezik a mezőgazdasági biomassza használatához kapcsolódó környezeti és társadalmi hatással: az elhasznált növényi olajból készült bioüzemanyag előállítása nem történik az élelmiszer-termelés kiszorításának kárára, és nem csökkenti a vízi erőforrásokat. Ezen típusú bio-üzemanyag használatát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM), a tervezeteket és műszaki szabványokat kibocsátó szabványügyi intézet is elismerte 2011 nyarán.

Az A321-es repülőgép meghajtását biztosító kerozint az Airbus szolgáltatta, és ez biztosította az üzemanyag megfelelő minőségét a Toulouse-ba való kiszállítástól a repülőgép feltöltéséig. A társaság közleménye szerint a repülés során a pilóták a légiforgalmi irányítással együttműködve a leginkább üzemanyag-hatékony eljárásokat alkalmazták.

Elektromos generátorok a földön

Villamos meghajtású generátorok alkalmazása ajánlott a repülőgép és a klímaberendezés áramellátására a kerozint égető belső égésű motorok helyett villamos meghajtású generátorokat használtak.

A földet érés utáni gurulást a két motor közül az egyik leállításával végezték, szemben a hagyományos gyakorlattal, ahol mindkét hajtóművet egyszerre használják a fékezéshez. Az egyetlen motorral történő fékezést alkalmazza naponta a Párizs-Charles de Gaulle és Rárizs-Orly repülőgépre leszálló összes repülőgép, hogy üzemanyagot takarítsanak meg.

Folyamatos emelkedés és süllyedés

Az emelkedés és ereszkedés szakaszokat folyamatosan hajtották végre, vagyis az emelkedés és ereszkedés során nem alkalmaznak vízszintes repülési szakaszokat, ami a zaj- és a károsanyag-kibocsátás növekedésével járna.

Optimalizálták a repülőgép pályagörbéjét, hogy a lehető legrövidebb repülési útvonalat járja be a repülőgép a leginkább gazdaságos utazási magasságon. Az optimális utazási magasság és sebesség folyamatos keresése üzemanyag-megtakarítást eredményez, és a járaton ennek köszönhetően 10 százaléknyi üzemanyagot sikerült megtakarítani.

Tömegcsökkentés a fedélzeten

A repülőgép tömegének csökkentése elsőrendű fontosságú feladat, ugyanis egy kilogramm tömegcsökkentés 80 tonna széndioxid megtakarítást jelent évente.

A Toulouse-Párizs járaton alkalmazott repülőgépet új ülésekkel szerelték fel, amelyek könnyebbek és kényelmesebbek is, mint a társaság összes többi rövidtávú járatának ülései. A hagyományos székeknél 40 százalékkal könnyebb székek a kényelem és környezetbarát jelleg ötvözetei. A nagyobb lábtér biztosítása mellett az ülések 1700 tonna repülőgép-üzemanyag megtakarítását eredményeznek évente.

Az ülések mellett az összes belső berendezést megvizsgálták, beleértve a felszolgáló berendezéseket (tartályok, kocsik, tárolás), és ezek tömegét átlagosan 15 százalékkal csökkentették.

0 Tovább

Air France akció Orlandóba 118 800 Ft-ért

Az Air France nemrégiben indította Párizs-Orlando járatát, amelyre novemberben 118 800 forintért vehetünk egyhetes jegyet a légitársaság őszi akciójában. Az időpont november 19-26. Az akciós Air France-jegy párizsi átszállással foglalható és az utazás teljes hossza 13 óra 10 perc. 

A jegyet lefoglalhatja itt:

 

Orlandóban az a jó, hogy Florida minden pontja könnyen és gyorsan elérhető innen. Ha viszont Miami, vagy a tengerpart előtt néhány napon itt töltenénk, nem hagyhatjuk ki a város és környékének legfontosabb látnivalója a világ legnagyobb vidámparkjának számító Walt Disney World témaparkot, ahol több nagy szálloda várja a vendégeket és az egyes látnivalókat speciális magasvasút köti össze. A parkban több hullámvasút is található, köztük a legvadabb a Space Mountain nevű, s szintén kihagyhatatlan Hamupipőke kastélya, amely egyébként a bajorországi Neuschwanstein kastélya mintájára épült.

A Disney World bejáratához közvetlen buszjárat közlekedik az orlando-i nemzetközi repülőtérről, így akár leszállás után azonnal a parkba érkezhetünk. 

1 Tovább

110 új gépet vásárol az Air France-KLM

Az Air France KLM igazgatótanácsa szeptember 15-i ülésén jóváhagyta 110 hosszú hatótávolságú repülőgép megrendelését.

Az Air France és a KLM első közös szélestörzsű repülőgép-megrendelése a jelenlegi 200 és 350 üléses repülőgépek cseréjét szolgálja – áll a légitársaság közleményében.

A most bejelentett megrendelés után a csoport 73 új generációs repülőgéppel rendelkezik majd 2024-re. Ezek közül 43 darab Airbus A350-900 és 30 darab Boeing 787-9 lesz. Az első Boeing 787-9 aKLM színeiben 2016-ban, az első Airbus A350-900 pedig az Air France-nál 2018-ban áll forgalomba.

A csoport várakozásai szerint az új repülőgépek 15 százalékkkal csökkentik az üzemanyag-felhasználást és jelentősen tovább csökkentik a károsanyagok és a zaj kibocsátását is.

 

0 Tovább
«
1234

Repülni fogsz!

blogavatar

Akciós fapados és hagyományos repülőjegyek. Mikor és hogyan kell foglalni, hogy olcsó jegyhez jussunk.

Utolsó kommentek