Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Téli akciót indított Berlinbe és Dortmundba az easyJet

Akciót hirdetett az easyJet fapados légitársaság a téli időszakra a Budapestről elérhető németországi városokba, Dortmundba és Berlinbe. A két városba már 6300 forintért foglalhatók jegyek egy útra az easyJet honlapján. Ez pedig egy jó kis image-film Németországról kedvcsinálónak. 

 

0 Tovább

Sütőolajjal repül az Air France

Október 13-án az Air France Toulouse-ból Párizsba közlekedő menetrend szerinti járata fontos kísérletet hajtott végre. A társaság Airbus A321-es gépe a hagyományos kerozin és hidrogénezett elhasznált növényi olajból készült biokerozin használatával repült. A mérések azt mutatták, hogy a járat során keletkező káros kibocsátás értéke 54 grammnyi széndioxid volt egy utaskilométerre vetítve, ami fele a hagyományos járatoknál mért értéknek.

A felhasznált bioüzemanyag egy megújuló energiaforrás, ami nem rendelkezik a mezőgazdasági biomassza használatához kapcsolódó környezeti és társadalmi hatással: az elhasznált növényi olajból készült bioüzemanyag előállítása nem történik az élelmiszer-termelés kiszorításának kárára, és nem csökkenti a vízi erőforrásokat. Ezen típusú bio-üzemanyag használatát az Amerikai Anyagvizsgálati Társaság (ASTM), a tervezeteket és műszaki szabványokat kibocsátó szabványügyi intézet is elismerte 2011 nyarán.

Az A321-es repülőgép meghajtását biztosító kerozint az Airbus szolgáltatta, és ez biztosította az üzemanyag megfelelő minőségét a Toulouse-ba való kiszállítástól a repülőgép feltöltéséig. A társaság közleménye szerint a repülés során a pilóták a légiforgalmi irányítással együttműködve a leginkább üzemanyag-hatékony eljárásokat alkalmazták.

Elektromos generátorok a földön

Villamos meghajtású generátorok alkalmazása ajánlott a repülőgép és a klímaberendezés áramellátására a kerozint égető belső égésű motorok helyett villamos meghajtású generátorokat használtak.

A földet érés utáni gurulást a két motor közül az egyik leállításával végezték, szemben a hagyományos gyakorlattal, ahol mindkét hajtóművet egyszerre használják a fékezéshez. Az egyetlen motorral történő fékezést alkalmazza naponta a Párizs-Charles de Gaulle és Rárizs-Orly repülőgépre leszálló összes repülőgép, hogy üzemanyagot takarítsanak meg.

Folyamatos emelkedés és süllyedés

Az emelkedés és ereszkedés szakaszokat folyamatosan hajtották végre, vagyis az emelkedés és ereszkedés során nem alkalmaznak vízszintes repülési szakaszokat, ami a zaj- és a károsanyag-kibocsátás növekedésével járna.

Optimalizálták a repülőgép pályagörbéjét, hogy a lehető legrövidebb repülési útvonalat járja be a repülőgép a leginkább gazdaságos utazási magasságon. Az optimális utazási magasság és sebesség folyamatos keresése üzemanyag-megtakarítást eredményez, és a járaton ennek köszönhetően 10 százaléknyi üzemanyagot sikerült megtakarítani.

Tömegcsökkentés a fedélzeten

A repülőgép tömegének csökkentése elsőrendű fontosságú feladat, ugyanis egy kilogramm tömegcsökkentés 80 tonna széndioxid megtakarítást jelent évente.

A Toulouse-Párizs járaton alkalmazott repülőgépet új ülésekkel szerelték fel, amelyek könnyebbek és kényelmesebbek is, mint a társaság összes többi rövidtávú járatának ülései. A hagyományos székeknél 40 százalékkal könnyebb székek a kényelem és környezetbarát jelleg ötvözetei. A nagyobb lábtér biztosítása mellett az ülések 1700 tonna repülőgép-üzemanyag megtakarítását eredményeznek évente.

Az ülések mellett az összes belső berendezést megvizsgálták, beleértve a felszolgáló berendezéseket (tartályok, kocsik, tárolás), és ezek tömegét átlagosan 15 százalékkal csökkentették.

0 Tovább

Kínában is bemutatkozott az Airbus szuperjumbója

Kínában is bemutatkozott a legnagyobb utasszálító repülőgép, az Airbus A380. A gép hétfőn érkezett a Guangzhou Baiyun repülőtérre, teljesítve a szuperjumbo első kínai menetrend szerinti repülését – írja a CRI online.

A repülőgép Pekingből indulva, tíz órás repülés után, hajnali egykor érkezett meg célállomására 500 utassal a fedélzetén. Az utasok között volt Yao Ming kínai korárlabda-játékos és Wan Qinglianggal, Guangzhou polgármestere is.

„Igazán más országunk első A380-asával repülni. Különösen kényelmesnek éreztem, míg más gépeken elég szűkös a hely számomra." –mondta Yao Ming, a legnépszerűbb kínaisportoló, az amerikai Houston Rockets volt játékosa.

0 Tovább

Kevesebb wc lesz a Ryanair gépein

A Ryanairnél azt tervezik, hogy háromról egyre csökkentik a fedélzeti mosdók számát, ugyanakkor a mosdóhasználat a korábbi elképzelésekkel szemben ingyenes marad - mondta az ír diszkont légitársaság egy szóvivője pénteken.

 

A tervek szerint a Ryanair gépein a két hátsó mosdót szüntetnék meg. Így be lehet építeni egy plusz üléssort. A szóvivő hozzátette: egyelőre nem határoztak arról, hogy mikor vezetik be az újítást, azt viszont már eldöntötték, hogy nem lesz mosdóhasználati díj. Korábban érmével működő beengedő rendszer telepítését tervezték, a mosdóhasználati díj1 font, illetve 1 euró lett volna – írja a hvg.hu. 

A Ryanair híresen találékony a bevételnövelő és a költségcsökkentő megoldások kidolgozásában. Korábban egyebek között tervezték, hogy állóhelyeket alakítanak ki a járatokon és pótdíjat fizettetnek a túlsúlyos utasokkal, Michael O'Leary vezérigazgató pedig felvetette, hogy a rövid távú repülőutakon nem is kell másodpilóta, mert a technológiai színvonal lehetővé teszi, hogy a gépeket egyetlen pilóta vezesse.

0 Tovább

Bravúros női pilóta az orkánban

Nemrég találtam meg ezt a régi videót 2008-ból. A képeken a Lufthansa egy A320-as Airbusa látható, amint az orkánerejű szélben megkísérli a leszállást a hamburgi repülőtéren. A videón látszik, hogy a landolás előtti utolsó pillanatban egy széllökés a betonhoz csapja a repülőgép bal szárnyát, de a pilóta lélekjelenlétének köszönhetően sikerült az átstartolás. A második leszállási kísérlet tökéletesen sikerült és a 131 utas közül senki sem sérült meg. Az eset után az is kiderült, hogy a gépet leszálláskor éppen a 24 éves női másodpilóta irányította.  

4 Tovább

Repülni fogsz!

blogavatar

Akciós fapados és hagyományos repülőjegyek. Mikor és hogyan kell foglalni, hogy olcsó jegyhez jussunk.

Utolsó kommentek