Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Modern Boeing retro stílusban

A Tupoljevekre emlékeztető retro festéssel díszítette az egyik Boeing 737-500-as gépét a cseh állami légitársaság, a CSA – írja a hirek.sk.

 A CSA 1992-es gyártású Boeing 737-ese a szovjet Tupoljev-tervezőiroda repülőgépére emlékeztet, mely 1957-ben kezdte meg rendszeres repülését Prágából Moszkvába. Ez volt az első vonal azok közül, amelyen sugárhajtású utasszállító repülőgépet állítottak forgalomba.

 

A gép külseje megegyezik a volt csehszlovák légitársaság első sugárhajtású repülőgépének, a Tupolev Tu-104A –nak a külsejével, melyet az 1950-es években használtak. A cseh állami légitársaság határozata szerint a gépet a járat indításának jövőre sorra kerülő 55. évfordulója alkalmából festették újra. A retró stílusú Boeing szerda reggel indult útjára, az utasokat Prágából Stockholmba szállítja. December 12-étől áthelyezik Pozsonyba, onnan rendszeresen repül majd Párizsba és Amszterdamba.

0 Tovább

Hét újítás, amitől különleges a Boeing Dreamliner

Szerdán teljesítette első menetrendszerinti járatát az elsőként forgalomba állt forradalmian új utasszállító, a Boeing 787 Dreamliner. A japán All Nippon Airways gépe 250 utassal a fedélzetén Tokióból Hongkongba repült. A Boeing hosszú éveket fordított a fejlesztésre, tesztelésre és ezalatt több milliárd dollárt költött a valóban újszerű Dreamlinerre. Összegyűjtöttük hét pontban, hogy mitől is különleges ez a repülőgép.

1. Műanyagból készült

A Dreamliner 50 százalékban kompozit anyagokból készült, egészen pontosan szénszálakkal megerősített polimerekből, amelyek egyrészt könnyebbek, másrészt tartósabbak a hagyományos alumíniumnál. A kompozit anyagokat már korábban is használták utasszállító gépeknél, de nem ilyen mennyiségben. Az új anyagok a gép törzsében és a szárnyakban kaptak helyet elsősorban. Az alábbi listában szereplő elemek többségét nem lehetett volna kialakítani a hagyományos anyagok felhasználásával. 

2. Belső kabinnyomás

A Dreamliner fedélzetén „uralkodó” belső nyomás és páratartalom magasabb, mint a többi típusnál. A Dreamliner utasai 1800 méteres tengerszint feletti magasságon érezhetik magukat repülés közben, ami 600 méterrel „alacsonyabb” a hagyományos gépek fedélzeti nyomásértékénél. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kevesebb lesz a fejfájás, kiszáradt szem és a fáradság-érzet a fedélzeten. Az új nyomásérték beállítását is az új anyagok beépítése tette lehetővé, mivel ezek az anyagok ellenállnak a korróziónak és ellenállóbbak is.  

3. Nagyobb utastér

A Boeing vezető pilótája, Randy Neville szerint a Dreamliner utasainak az első szembetűnő újítás a gép belső terének kialakítása lesz. A gép törzse szélesebb a szokásosnál, az ülések közötti lábtér és maguk az ülések is nagyobbak. Az utasoknak nem lesz az az érzése, hogy egy bádogcsőben ülnek.

4. Üzemanyag-hatékonyság

A Dreamliner 20 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető a többi, hasonló méretű repülőgéphez képest. Ezzel komoly költséget takaríthatnak meg a légitársaságok, ráadásul hosszabb útvonalakon is forgalomba tudják állítani. A nagyobb hatótávolság pedig lehetővé teszi, hogy a légitársaságok több, úgynevezett point-to-point útvonalat iktathatnak menetrendjükbe, azaz az utasok könnyebben, átszállás nélkül elérhetik a kisebb városokat is.

5. Új pilótafülke

Randy Neville szerint a 787-es pilótafülkéjét úgy alakították ki, hogy a pilóták a lehető legtermészetesebben tudják iránytani a gépet. A pilótákat több újítás is segíti, ezek közül az egyik legfontosabb a Head-Up Display (HUD). A HUD a szélvédőre vetíti a pilóta számára legfontosabb adatokat, így a gép vezetőjének egyetlen pillanatra sem kell elfordítani a fejét.

6. Nagyobb ablakok

A Dreamliner ablakai közel 48 centi magasak, méretük pedig 30 százalékkal nagyobb, mint a korábbi, hasonló méretű géptípusoknál. Látványos újítás, hogy a Dreamliner utasai végleg elfelejthetik az ablakok műanyag napellenzőit. A 787-es az első típus, amelyen elektromos sötétítő berendezéssel szerelték fel az ablakokat. A sötétítést minden ülésnél az utasok is elvégezhetik, de az utaskísérők központilag is besötétíthetik az üveget, így nem kell az egész fedélzetnek felébrednie, ha egy kisgyerek hajnalban úgy dönt, hogy némi fényre van szüksége a játékhoz.

7. Egységes kialakítás

A Dreamlinert, ellentétben a korábbi típusokkal egységes felszereltséggel és kialakítással gyártják, minimális teret hagyva a légitársaságoknak az egyéni igényekre. Ez elsősorban a bankok és lízing cégek miatt történt, mivel a legtöbb beszerzést bankok finanszírozzák. A hasonló kialakítású gépekkel egy nagyobb rendelést sokkal könnyebb nyélbe ütni.

 

 

0 Tovább

Bidé is van a japán Dreamliner fedélzetén

2012. január 21-tól indítja az All Nippon Airways japán légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú gépét a Tokió Haneda-Frankfurt útvonalon.

A januárban még heti 3 alkalommal közlekedik, majd február elsejétől már naponta repüli az útvonalat. A fedélzeten a business class üléseket úgy alakították ki, hogy az amúgy ággyá alakítható alkalmatosságokból minden utas folyosóra léphet - írja a Turizmusonline.

A 112 férőhelyes turista osztályon pedig fix háttámlájú ülésekben repülhetik végig a több mint tízórás utat. Azért nem kell a fapadosoknál megszokott kényelmetlen széksorokra gondolni. Az üléspárna a fix háttámlához képest mozdul el és biztosít kényelmesebb üléspozíciót, anélkül, hogy a mögöttünk ülőre egy váratlan hátradöntéskor zavarnánk.

Az ablaknál ülők a Boeing 767-esénél 30 százalékkal nagyobb ablakon bámulhatják a tájat alant. Ugyanekkora arányban növelték meg az ülések feletti tárolók befogadóképességét a Boeing 777-eshez képest.

Extra felszereltségnek számítanak a hányatott sorsú Dreamliner mindkét osztályának mellékhelyiségeiben felszerelt bidék is.

 

0 Tovább

110 új gépet vásárol az Air France-KLM

Az Air France KLM igazgatótanácsa szeptember 15-i ülésén jóváhagyta 110 hosszú hatótávolságú repülőgép megrendelését.

Az Air France és a KLM első közös szélestörzsű repülőgép-megrendelése a jelenlegi 200 és 350 üléses repülőgépek cseréjét szolgálja – áll a légitársaság közleményében.

A most bejelentett megrendelés után a csoport 73 új generációs repülőgéppel rendelkezik majd 2024-re. Ezek közül 43 darab Airbus A350-900 és 30 darab Boeing 787-9 lesz. Az első Boeing 787-9 aKLM színeiben 2016-ban, az első Airbus A350-900 pedig az Air France-nál 2018-ban áll forgalomba.

A csoport várakozásai szerint az új repülőgépek 15 százalékkkal csökkentik az üzemanyag-felhasználást és jelentősen tovább csökkentik a károsanyagok és a zaj kibocsátását is.

 

0 Tovább

Orosz Boeingek 2 milliárdért

Az Aeroflot orosz légitársaság szerdán 2 milliárd dolláros szerződést írt alá nyolc Boeing 777-es repülőgép vásárlásáról. Az Aeroflot hat 777-300 ER és két 777-200 ER típusú gép vásárlására szerződött. Az első repülőgépet 2012-ben szállítja az amerikai cég, az utolsót pedig 2017-ben.
Ezek a Boeing típusok 300-400 utas szállítására alkalmasak, és több mint 14 ezer kilométert képesek megtenni leszállás nélkül. Az Aeroflot légiflottáját jelenleg tizenegy Boeing 767-es és az európai Airbus tíz A330-as nagy hatótávolságú repülőgépe erősíti.

0 Tovább

Repülni fogsz!

blogavatar

Akciós fapados és hagyományos repülőjegyek. Mikor és hogyan kell foglalni, hogy olcsó jegyhez jussunk.

Utolsó kommentek