A nemzeti légitársaság teteme fölött körözve rendesen egymásnak esett a Wizz Air és a Ryanair.  A Malév pénteken jelentette be, hogy azonnali hatállyal leállítja flottáját. A hírre a Wizz Air azzal válaszolt, hogy a jelenlegi három helyett öt repülőgépet működtet majd Budapestről. Hasonlóan reagált az Air Berlin is és több már nagy légitársaság is bejelentette, hogy bővíti budapesti járatkapacitását.

Az igazán nagy bejelentéssel a Ryanair állt elő. Az ír fapados ugyanis közölte, hogy négy új repülőgépet telepít Budapestre és összesen 31 új járatot indít Ferihegyről. A lépés leginkább a rivális Wizz Airnek szól és nyílt felhívás a háborúra. Az ír cég ugyanis kilenc olyan útvonalon is repül majd, amelyet a Wizz Air már felvett a menetrendjébe, sőt olyan desztinációk is megtalálhatók a Ryanair budapesti kínálatában, ahol a Wizz Air korábban már kudarcot vallott. A Ryanair ráadásul a járatsűrűséggel is jól odacsap a Wizznek: Londonba napi kettő, Párizsba és Barcelonába napi egy járat megy majd. 

A nyilvánvaló hadüzenet legnagyobb haszonélvezői az utasok lesznek, várhatóan a korábbinál is erősebb árverseny alakul majd k a két fapados között.