Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Napi repjegy akció: Róma 16 700 forint

Árkörképünk következő részében arra voltunk kíváncsiak, hogy november közepe tájékán milyen árakon kínálnak jegyeket a légitársaságok Rómába. November 19-i indulással a Wizz Air járatára találtuk a legolcsóbb megoldást, 16 700 forintért. A nem fapados kategóriában a legalacsonyabb áru jegy is jóval többe kerül ennél: az Alitalia járatára 48 ezer forintért vásárolhatunk jegyet. A jegy megvétele előtt érdemes több lehetséges indulási dátumot is kipróbálni a legolcsóbb megoldás érdekében. Foglalás itt. 

0 Tovább

Napi akció: Párizs 14 500 forinttól

Új sorozatot kezdünk itt: minden nap kiválasztunk egy európai, vagy tengerentúli várost és megnézzük, hogy az adott héten milyen áron találunk jegyeket a különböző légitársaságoknál. Első alkalommal a párizsi jegyeket néztük meg. A legolcsóbb megoldást pozsonyi indulással találtuk a Ryanair járatára. A jegyár 14 500 forint volt. Bécsből az Air Berlinnel 26 ezer forintért, budapestről a Malév járatával 31 000 forintért juthatunk el a francia fővárosba. A jegyeket lefoglalhatja nálunk. Október 28-án, pénteken a római repülőjegyek közül válogatunk.

0 Tovább

Hét újítás, amitől különleges a Boeing Dreamliner

Szerdán teljesítette első menetrendszerinti járatát az elsőként forgalomba állt forradalmian új utasszállító, a Boeing 787 Dreamliner. A japán All Nippon Airways gépe 250 utassal a fedélzetén Tokióból Hongkongba repült. A Boeing hosszú éveket fordított a fejlesztésre, tesztelésre és ezalatt több milliárd dollárt költött a valóban újszerű Dreamlinerre. Összegyűjtöttük hét pontban, hogy mitől is különleges ez a repülőgép.

1. Műanyagból készült

A Dreamliner 50 százalékban kompozit anyagokból készült, egészen pontosan szénszálakkal megerősített polimerekből, amelyek egyrészt könnyebbek, másrészt tartósabbak a hagyományos alumíniumnál. A kompozit anyagokat már korábban is használták utasszállító gépeknél, de nem ilyen mennyiségben. Az új anyagok a gép törzsében és a szárnyakban kaptak helyet elsősorban. Az alábbi listában szereplő elemek többségét nem lehetett volna kialakítani a hagyományos anyagok felhasználásával. 

2. Belső kabinnyomás

A Dreamliner fedélzetén „uralkodó” belső nyomás és páratartalom magasabb, mint a többi típusnál. A Dreamliner utasai 1800 méteres tengerszint feletti magasságon érezhetik magukat repülés közben, ami 600 méterrel „alacsonyabb” a hagyományos gépek fedélzeti nyomásértékénél. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kevesebb lesz a fejfájás, kiszáradt szem és a fáradság-érzet a fedélzeten. Az új nyomásérték beállítását is az új anyagok beépítése tette lehetővé, mivel ezek az anyagok ellenállnak a korróziónak és ellenállóbbak is.  

3. Nagyobb utastér

A Boeing vezető pilótája, Randy Neville szerint a Dreamliner utasainak az első szembetűnő újítás a gép belső terének kialakítása lesz. A gép törzse szélesebb a szokásosnál, az ülések közötti lábtér és maguk az ülések is nagyobbak. Az utasoknak nem lesz az az érzése, hogy egy bádogcsőben ülnek.

4. Üzemanyag-hatékonyság

A Dreamliner 20 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethető a többi, hasonló méretű repülőgéphez képest. Ezzel komoly költséget takaríthatnak meg a légitársaságok, ráadásul hosszabb útvonalakon is forgalomba tudják állítani. A nagyobb hatótávolság pedig lehetővé teszi, hogy a légitársaságok több, úgynevezett point-to-point útvonalat iktathatnak menetrendjükbe, azaz az utasok könnyebben, átszállás nélkül elérhetik a kisebb városokat is.

5. Új pilótafülke

Randy Neville szerint a 787-es pilótafülkéjét úgy alakították ki, hogy a pilóták a lehető legtermészetesebben tudják iránytani a gépet. A pilótákat több újítás is segíti, ezek közül az egyik legfontosabb a Head-Up Display (HUD). A HUD a szélvédőre vetíti a pilóta számára legfontosabb adatokat, így a gép vezetőjének egyetlen pillanatra sem kell elfordítani a fejét.

6. Nagyobb ablakok

A Dreamliner ablakai közel 48 centi magasak, méretük pedig 30 százalékkal nagyobb, mint a korábbi, hasonló méretű géptípusoknál. Látványos újítás, hogy a Dreamliner utasai végleg elfelejthetik az ablakok műanyag napellenzőit. A 787-es az első típus, amelyen elektromos sötétítő berendezéssel szerelték fel az ablakokat. A sötétítést minden ülésnél az utasok is elvégezhetik, de az utaskísérők központilag is besötétíthetik az üveget, így nem kell az egész fedélzetnek felébrednie, ha egy kisgyerek hajnalban úgy dönt, hogy némi fényre van szüksége a játékhoz.

7. Egységes kialakítás

A Dreamlinert, ellentétben a korábbi típusokkal egységes felszereltséggel és kialakítással gyártják, minimális teret hagyva a légitársaságoknak az egyéni igényekre. Ez elsősorban a bankok és lízing cégek miatt történt, mivel a legtöbb beszerzést bankok finanszírozzák. A hasonló kialakítású gépekkel egy nagyobb rendelést sokkal könnyebb nyélbe ütni.

 

 

0 Tovább

Északi fény repülőről

Az alábbi fantasztikus videó az Air France San Francisco-Párizs járatának fedélzetéről készült. A fotós az ablakba állította gépét és a teljes utat végigfényképezte. Az Északi-sark közelében haladó repülő utasainak nem mindennapi látványban lehetett része, ugyanis északi fényt láthattak. A videón 1:08-nál kezdődik a fényjáték. Az Air France egyébként akciósan kínál jegyeket San Franciscóba a téli időszakban, a jegyek 140 700 forintba kerülnek. Foglalja le jegyét nálunk!  

0 Tovább

Portugália 50 ezer forint alatt

Menekülni kell ebből a rohadt hidegből, amíg lehet, ezért hirtelen felindulásból megnéztem, mennyibe kerül egy jegy december elejére Portugáliába. Az van, hogy 50 ezer forint alatt négy légitársaság lisszaboni járatára is találtam jegyeket. A legolcsóbb megoldást müncheni és zürichi átszállással találtam 47 675 forintért a Lufthansánál. A Swiss és az Air France-KLM páros egy egy járatára is van jegy 50 ezer forint alatt, úgyhogy érdemes mostanában foglalni. Van egy jó videó is hozzá. 

0 Tovább

Repülni fogsz!

blogavatar

Akciós fapados és hagyományos repülőjegyek. Mikor és hogyan kell foglalni, hogy olcsó jegyhez jussunk.

Utolsó kommentek